ایران به کارشناس آژانس ویزا نداد

 



اخبار آژانس بین‌المللی انرژی اتمی


اخبار سیاست خارجی - ایران به کارشناس آژانس ویزا نداد

رویترز هم‌چنین گزارش داد: این سومین باری است که این فرد اجازه ورود به خاک ایران را پیدا نکرده است. 


ایران با رد انتقاد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره صادر نکردن ویزا برای یکی از کارشناسان آژانس اعلام کرد: تهران حق دارد در مورد ورود افراد به خاک کشورش تصمیم گیری کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از خبرگزاری رویترز، تهران روز چهارشنبه اعلام کرد که حق کامل برای تصمیم گیری درباره ورود افراد به خاک کشورش را دارد و هر زمان که مناسب تشخیص داده شود این ویزا صادر خواهد شد.

بر اساس این گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیش‌تر اعلام کرده بود ایران ماه گذشته برای یکی از کارشناسان آژانس ویزا صادر نکرده و اجازه ورود وی به خاک این کشور را نداده است.

رویترز هم‌چنین گزارش داد: این سومین باری است که این فرد اجازه ورود به خاک ایران را پیدا نکرده است.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سال‌های اخیر تلاش کرده است تا به اتهاماتی که آن را وجود ابعاد نظامی احتمالی در برنامه هسته‌ای ایران می‌خواند رسیدگی کند.

این در حالی است که ایران همواره تاکید کرده است فعالیت هسته‌ای‌اش ماهیت کاملا صلح‌آمیز دارد و آژانس بین‌الملل انرژی اتمی و غرب این اتهامات را بر اساس اطلاعات ساختگی مطرح کرده‌اند.

کشورهای عضو آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حق دارند تا مانع از دستیابی بازرسان می‌شوند که آژانس برای کنترل فعالیت هسته‌ای شان معرفی می‌کند و ایران در طول سال‌های گذشته مانع از ورود برخی از این کارشناسان شامل اتباع کشورهای غربی به ویژه آمریکا شده است.

به گزارش ایسنا، معاون یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم اکنون به منظور پیشبرد تحقیقات آژانس درباره فعالیت‌های هسته‌ای و مذاکره با مقامات ایرانی در این زمینه به تهران سفر کرده است.

Comments

Popular posts from this blog

فوت و فن های عکاسی در سفر

تونل کندوان

ویزای شینگن و انواع آن